Paola 11099 موسیقی شاهکار فیلم حکومت نظامی ساخته میکیس تئودوراکیس

آهنگ Paola 11099 اثر به یاد ماندنی میکیس تئودوراکیس

Mikis Theodorakis – Paola 11099 – 1972

Paola 11099 موسیقی شاهکار فیلم حکومت نظامی ساخته میکیس تئودوراکیس

میکیس تئودوراکیس (Mikis Theodorakis) (زاده ۲۹ جولای سال ۱۹۲۵) ترانه‌نویس و آهنگ‌ساز یونانی است. وی در طول فعالیت حرفه‌ای خودش بیش از ۱۰۰۰ آهنگ نوشته‌است. او سازننده‌ی موسیقی فیلم‌های زوربای یونانی (۱۹۶۴)، زد (۱۹۶۹)، سرپیکو (۱۹۷۳) و حکومت نظامی (۱۹۷۲) از مشهورترین ساخته‌های تئودوراکیس در سینما هستند. او همچنین آهنگ‌ساز سه‌گانه ماوتهاوزن یا “The Ballad of Mauthausen” بوده که همواره به عنوان زیباترین اثر موزیکال درباره‌ی هولوکاست شناخته می‌شود و احتمالاً بهترین اثر این هنرمند است. تئودوراکیس برنده‌ی جایزهٔ بین‌المللی صلح لنین هم شده‌است.

میکیس تئودوراکیس از لحاظ سیاسی چپ‌گرا بوده و به مدت طولانی با عضو حزب کمونیست یونان در ارتباط بوده‌است. او یک فعال سیاسی برجسته بوده که بخش زیادی از عمر خود را صرف مبارزه حکومت دیکتاتوری کرده‌است. از تحمل حبس و تبعید برای فعالیت‌اش علیه حکومت حاکم تا فعالیت به عنوان نماینده پارلمان و وزیر دولت پس از سرنگونی حکومت دیکتاتوری، مبارزه با مواد مخدر و تروریسم، تلاش برای بهبود روابط فرهنگی و آموزشی بین ترکیه و یونان، اعتراض به جنگ در عراق و وضعیت فلسطینیان، برگزاری کنسرت با اهداف صلح‌طلبانه و مبارزه مستمر با رژیم‌های دیکتاتوری همگی از فعالیت‌‌های مهم تئودوراکیس در زندگی شخصی‌اش هستند. برای مردم یونان تئودوراکیس تنها سازننده‌ی موسیقی فیلم‌های مشهوری مانند زورباری یونانی و سرپیکو نیست، بلکه یک آزاد اندیش، روشنگر، سَمبُل موسیقی یونان و یکی از بزرگ‌ترین و تاثیرگذارترین آهنگ‌سازان تاریخ این کشور است.

حکومت نظامی (State of Siege) فیلمی فرانسوی به کارگردانی کوستا گاوراس محصول ۱۹۷۲ با بازی ایو مونتان و رناتو سالواتوری است. موسیقی به یاد ماندنی و بسیار زیبای فیلم حکومت نظامی ساخته‌‌ی میکیس تئودوراکیس است. حتماً با توضیحات بالا با خودتان می‌گویید که تئودوراکیس چه انتخاب فوق العاده‌ای برای آهنگ‌سازی فیلمی با چنین موضوعی است و واقعاً هم درست است. نام فیلم حکومت نظامی و موسیقی فوق العاده‌اش با این موسیقی‌دان سیاسی بزرگ یونان گره‌ خورده‌است. این فیلم هفت سال قبل از انقلاب ایران ساخته شده‌ و تئودوراکیس در زمان انقلاب بین دانشجویان و روشنفکران ایرانی بسیار محبوب بوده‌است. قطعه‌ای بسیار زیبا و شنیدنی به نام Paola 11099 از موسیقی فیلم حکومت نظامی یکی از شاهکارهای جاویدان تئودوراکیس است که برای خیلی از جوان‌های دهه‌ی پنجاه و شصت خاطره‌انگیز است. می‌گویند هنر در سادگیست، خب این قطعه هم هنر خالص است، ملودی غمگینِ به یاد ماندنی و دوست‌داشتنی این اثر هرگز تکراری نمی‌شود. این آهنگ دقیقاً همان چیزی است که یک قطعه موسیقی بی‌کلام باید باشد.

عنوان: Paola 11099
هنرمند
: میکیس تئودوراکیس
آلبوم: State of Siege
ژانر: موسیقی فیلم
سال تولید
: 1972
فرمت: MP3
کیفیت: 320kbps
مدت زمان: 00:04:25

دانلود آهنگ با فرمت MP3

کانال تلگرام موزیک گیک

کلبه‌ای مشرف به اقیانوس بی‌کران موسیقی
آرامش شبانه

بیشتر بشنوید

76 پاسخ

  1. این آهنگ یکی از زیباترین زیباترین زیباترین و غمگین ترین آهنگهای جهان هست.
    یک آهنگ دیگه هست که درهمین سطح، زیبا هست به اسم The Interlude Trangle . حتما دانلودش کنید وگوش بدید.

  2. به هر حال آهنگی زیباست منم از دهه اول انقلاب که از تلویزیون پخش میشد تو ذهنم مونده یادش بخیر

  3. در محضر خدا توبه کنید و به سباب و آلات شیطان گوش ندهید.
    یک دقیقه گوش دادن به روضه حضرت زهرا هزار برابر آرامش بخشتره

      1. ما منکر هیچ چیزی نیستیم ولی ولی الهی حضرت زهرا س بزنه تو کمرت خود قران هم موسیقی هست تو قرائتش
        کسی که موسیقی اصیل گوش میده ذاتش خراب نیست و تو رو نمیدونم تو این صفحه چیکا می‌کنی اصلا
        این قطعه شاهکار قرن هست
        منم دوس دار قرانم

    1. خجالت بکش ، ما که میدونیم برای افزایش نفرت مردم نسبت به دین ، خودت رو ارزشی جا زدی و به هنر و موسیقی حمله کردی ، خودت توبه کن

    2. همه جا باید نشون بدید که مغرتون کوچیکه؟ !!! همه جا باید اظهار نظر کنید. شما در محضر خدا با همون آفتابه ادامه بدی موفق هم میشی در اون زمینه کسی هم اعتراضی نمیکنه

    3. از اسمی که برای خودت انتخاب کردی و ادبیات احمقانه ات واضحه که هدفی جز تخریب دین و مسائل مربوط به دین نداری.
      خودتی….
      دوستان عزیز، لطفا در فضای مجازی زودباور نباشید و گول نخورید.

    4. دقیقا اینارو انقد تو گوش شما خوندن که روحتون عاری از هرگونه لطافته
      موسیقی موجب تلطیف روح و احساسات آدمیه
      شما گوش ندید بذارید روحتون از اینی که هست خشک تر و مغزتون از تعصباتتون پرتر بشه

      1. گندزدیدبه .. مثقال اعتقادات ملت بالواط کاری و کثافات دیگه.شخصا منبر و محراب شما رو…….

  4. سلام… میکیس رفت… پائولا ماند… الان ۴۷ سالمه… ازش سیر نمیشم… نمیدونم چرا… گوش کنید و لذت ببرید…

    1. این آهنگ خاطرات دوران بچگی و زنده می کنه برام…. اول انقلاب.
      متولد زمستان ۵۲.
      غم عجیبی تو این آهنگه.

    2. نسل ما دهه پنجاهی ها با این آهنگ خیلی خاطره داره…
      سالهای اول انقلاب….

  5. دلیل اینکه نی ایرانی اینقدر زشت و کریه و گوش آزار است ، این است که از سینه یک فرد لجباز دشمن دین و مذهب و دشمن علماء و فقهای اسلام بیرون میریزد ! لذا غیر قابل تحمل است ! خدا هیچ گرگ بیابانی را مبتلا به نفس سینه افراد متجرّی نکند !
    علما و زهاد اسلام موسیقی را حرام فرمودند ، حالا چند خبیث بدون هیچ عواطف و بدون هیچ درد فراق و رنج درونی و صرفا از روی شیطان پرستی و و با لجبازی هر چه تمامتر میخواهند اظهار وجود کنند !
    برعکس ؛ فلوت سرخپوستان مناطق لاتینی حاوی سوز دل و آتش سینه های پر دردشان است !
    خدا دشمن علمای اسلام و زهاد و عرفاء را ذلیل و خوار فرماید !

    1. میشه بگی شیطان پرستی یعنی چی ؟ یه آهنگ بی کلام ؟ برات معنی شده یا نه؟ یا مثل گفته های علما و زهاد اسلام که موسیقی حرام است قبول کردی ؟ چرا گفتی به علما ها ؟ از خودت پرسیدی ؟ فکر نمی کردم هنوز هم افرادی امثال تو در جامعه زندگی می کنند ولی اشتباه فکر می کردم از دنیا لذّت ببر اون روح و مغزت که با این حرفا پر شده خالی کن یه چند تا آهنگ بی کلام گوش بده ببین کجاش حرامه سید 🙂

    2. سلام تازمانیکه افرادی چون تو در این دنیای پاک و بی آلایش زندگی میکنید تنفس برای دیگران سخت و ازاردهنده خواهد بود چون ذهن تان مسموم و متعفن ست ولاجرم هر چه می‌گویید و نشخوار میکنید دیگران را آزار میدهد شما در همان جهالت و عقب ماندگی خودتان بغلتید و در چنین مواردی علمی و روشنگری خاموش باشید بهترست.
      باشد که بزودی از روی زمین انسانهای پاک و والا محو و نابود شوید. آمین .

    3. سلام در مورد اینچنین آدمای عوام و عقب افتاده و دوراز تمدن و بیچاره همین بس که موسیقی این آوای جادویی و روح بخش را حرام و بد میدانند در این جهان حدودا ده میلیاردی فقط این جانورانند که این خزعبلات را بلغور میکنند.
      خداوند ایشان را اهل یا نابود کند.

    1. سلام
      من خیلی این قطعه رو دوست دارم واقعا با جسم و روح انسان بازی میکنه و اگر چشمها رو ببندید و به هیچ چیز فکر نکنید آرامش عجیبی به شما دست میده ولی اولین باره متوجه میشم که این اهنگ ۲۰ دقیقه است حقیقت داره

  6. این موسیقی همیشه گویای غم درون انسانهاست
    الان هم میشه جهت بازگوکردن حالات ناخوشایند ایرانیهای این روزها به ان گوش کرد

  7. این افسانه است و حقیقت ندارد فیلم حکومت نظامی یکسال قبل از کودتای پینوشه و در شیلی ساخته شده است.

    1. پااولا اسم اهنگ در واقع اسم نامزد اقای میکیس اهنگ ساز فیلم حکوت نظامی بوده که اهل کشور شیلی،ودرست چند روز قبل از ازدواج درکشور کودتا میشه ودیکتاتور جدید (پینوشه)به قدرت میرسه،که حدود پانزده نفر از بازیگرها ی فیلم وحتی پا اولا رو اعدام میکنه،اقای میکیس وقتی بالای سر نامزدش میاد حالش دگرگون میشه و بعد از مراجعت به یونان موسیقی رو میسازه ..سوز عجیبی توش هست ،هرانچه از دل براید لا جرم بر دل نشیند،

  8. ‍ پائولا Paola

    میکیس تئودوراکیس آهنگساز برجسته‌ای یونانی درباره‌ی قطعه‌ی پائولا می‌گوید:

    هفت ماه قبل از کودتای نظامی دیکتاتور معروفِ شیلی اگوستو پینوشه؛ با دختری به نام ‌پائولا آشنا شدم. پائولایی مملو ازعواطف و احساسات انسانی که آشنایی ما به عشقی عمیق و سوزان بدل گشت.

    یک هفته قبل از کودتای ۱۱ سپتامبر ۱۹۷۳ می‌خواستم از پائولا تقاضای ازدواج کنم ولی هربار موضوعی پیش می‌آمد که این مسئله را به تعویق می‌انداخت. تا روز ۱۱ سپتامبر که دفتر خاطراتِ این عشق برای همیشه بسته شد. زیرا پائولا به همراه ویکتور خارا و چندصد نفر دیگر از انقلابیون توسط مزدوران پینوشه دستگیر و به ورزشگاه سانتیاگو منتقل شده و همگی اعدام شدند. بعد ازمرگ پائولا احساس کردم که همه‌ی زندگی من مرده و به یغما رفته است. با تلاش فراوان و به کمک افسری که برخی از آهنگ‌هایم را گوش می‌داد جسد پائولا را در سردخانه یافتم. در خطوط چهر‌ه‌اش خداحافظی و نگرانی برای من موج می‌زد. جسد سردش را مدت‌ها در بغل گرفتم و لب‌هایش را بوسیدم تا سربازها به زور مرا ازپائولا جدا کردند و من زندگیم را در سردخانه‌ی سرد تنها گذاشتم. پیاده و باحال خراب به خانه رسیدم و درحالی‌که ازخود بیخود بودم قطعه‌ای بیاد پائولا ساختم که این قطعه‌ بعدها موسیقی متن فیلم «حکومت نظامی» شد.

      @jammedaran

    1. سلام. ممکن است منبع این مطلب را بگویید؟ من در منابع انگلیسی‌زبان این داستان را پیدا نمی‌کنم.

  9. همیشه این آهنگ رو گوش کردم و لذت بردم،بسیار تأثیر گذار و منقلب کننده است.
    روح آهنگساز همیشه در آرامش باد.

    1. دوست عزیر با ادب و احترام،اسطوره ای ازاساطیر موسیقی جهان،استاد تئودوراکیس هنوز زنده هستند و ۹۴سال سن ایشون هست

  10. مانوجوانها و جوانهای دهه پنجاه با این آهنگ زندگی کردیم این فیلم وفیلم زدZ تک تک آهنگها ش برامون خاطره انگیزه اگه ممکنه از فیلم زد بیشتر بزارین…واقعا یادش بخیر ..ممنون از لطف شما

  11. ممنون از مطلبتون.
    جسارتا تو متن از کلمه سنبل استفاده کردید به اشتباه(سنبل اسم نوعی گیاهه). درستش اینه که از کلمه سمبُل استفاده کنید(به معنی نماد).
    جمله درست: او سمبل موسیقی یونانی است.
    🙂

  12. بین تاریخ تولید آهنگ و زمان آشنایی با پائولا هماهنگی وجود ندارد
    تاریخ ساخت ۱۹۷۲
    تارریخ آشنایی ۱۹۷۲

  13. سرگذشت بسیار غمناکی بود عشقی ناکام درراه ازادی اما ایکاش قسمتی از فیلم حکومت نظامی این عشق را بتصویر میکشید لطفا اگرازبیوگرافی پائولا اطلاعی دارید اطلاع رسانی نمایید …برای اینکه دیکتاتور مدتی بیشتر تکیه برصندلی حکومت بزند چه عشق هایی بایددرسکوت نابودشوندعشق مادربه فرزند ..عشق برادر وخواهر…عشق فرزند به پدر ودهها عشق ناب دیگر….متشکرم

  14. “میکیس تئودوراکیس” آهنگساز برجسته ای که این قطعه را ساخته، هفت ماه قبل از کودتای نظامی دیکتاتور معروفِ کشورِ شیلی (اگوستو پینوشه) با دختری به نام “پائولا ” آشنا می شود که این آشنایی به عشقی عمیق می انجامد.

    خودِ “میکیس” در خاطراتی که بعدها برای دوستانش تعریف می کند میگ وید: درست یک هفته قبل از کودتای ۱۱ سپتامبر ۱۹۷۳ می خواستم از پائولا تقاضای ازدواج کنم ولی هربار موضوعی پیش می آمد که این مسئله را به تعویق می انداخت، تا روز ۱۱سپتامبر که دفترِ خاطراتِ این عشق برای همیشه بسته شد. زیرا پائولا به همراه “ویکتور خارا” و چندصد نفر دیگر از انقلابیون، توسط مزدورانِ پینوشه دستگیر و به ورزشگاه سانتیاگو منتقل شده و همگی اعدام شدند.

    او در ادامۀ خاطراتش تعریف می کند: از فردای آن روز به چنان درجه ای از افسردگی رسیدم که دیگر دنیا برایم بی ارزش شده بود و برای خود آرزوی مرگ می کردم.

    روزی، یکی از دوستانم که ماجرای عشقِ من را میدانست، پیشنهاد داد که برای گرامیداشتِ “پائولا” آهنگی بسازم. آن موقع بود که من با تمام احساسم ملودیِ این آهنگ را نوشته و اجرا کردم.

    1. روایتی بسیار زیبا و دلربا و عاشقانه
      اما دور از حقیقت است.
      زیبایی و عاشقانگی این آهنگ سبب افسانه سرایی ها و انتساب بعضی داستانهای واقعیِ دیگر عشاق جهان و مبارزان آزادی، به سازنده این ملودی دل انگیز «میکیس تئودور اکیس» شده.
      این ملودی را سه سال پیش از انقلاب پینوشه در شیلی برای فیلم «حکومت‌نظامی» شده و یکسال پیش از انقلاب فیلم به نمایش درآمد.
      و نکته دیگر آنکه در آن زمان، تئودور یونانی آهنگساز در دوره پنجاه سالگی بودند و سالها از ازدواجشان گذشته بوده و چند فرزند داشتند که برابر آن داستان عاشقانه یک جوان پرشور نبودند و در کشورخودشان بعداز انقلاب یونان بوده و دیگر نماینده پارلمان بودند.

      اما در نهایت امر این داستان زیبا و جذاب بود
      سپاس

    2. بین تاریخ تولید آهنگ و زمان آشنایی با پائولا هماهنگی وجود ندارد
      تاریخ ساخت ۱۹۷۲
      تارریخ آشنایی ۱۹۷۲

  15. ممنونم ماهان جان.شاید زیبایی های موسیقی یکیش همین باشه که هر نوازنده ای یک قطعه رو جوری خاص میبینه و می نوازه.مرسی از جوابگوییت

    1. مرتضی عزیز من بیش از ۲۰ تا نسخه از این آهنگ رو گوش کردم اما متاسفانه نسخه دقیق که شما فرستادید نبودند.

  16. با سلام.من سال های سال کاوری از این آهنگ زیبا رو بدون این که بدون اثر کی هست و برای چه فیلمی ست دیوانه وار گوش می دادم و لذت می بردم. تا اینکه حدودا هشت سال پیش یکی از دوستان فیلم بازم اطلاعات لازم رو بهم داد. البته هنوز هم می دونم چه کسی اون کاور رو از این موسیقی نواخته. کاش می شد براتون بفرستمش و شما راهنماییم کنین. مرسی از سایت عالیتون

      1. سلام.ممنون از پاسخگوییتون. لطفا راهنماییم کنین تگه می شه.چجوری براتون بفرستمش؟

        1. http://uupload.ir
          توی سایت‌های نظیر سایت بالا آپلود کنید و لینکش رو کامنت کنید.

    1. پائولا | موسیقی متن فیلم حکومت نظامی ساخته میکیس تئودوراکیس

      “میکیس تئودوراکیس” آهنگساز برجسته‌ای که این قطعه را نواخته
      هفت ماه قبل از کودتای نظامی دیکتاتور معروفِ کشور شیلی ” اگوستو پینوشه” ؛
      با دختری به نام “پائولا ” آشنا می‌شود که این آشنایی به عشقی عمیق می‌انجامد؛
      خودِ “میکیس” در خاطراتی که بعدها برای دوستانش تعریف می‌کند می‌گوید: درست یک هفته قبل از کودتای ۱۱ سپتامبر ۱۹۷۳ می‌خواستم از پائولا تقاضای ازدواج کنم ولی هربار موضوعی پیش می‌آمد که این مسئله را به تعویق می‌انداخت؛ تا روز ۱۱سپتامبر که دفتر خاطراتِ این عشق برای همیشه بسته شد؛ زیرا پائولا به همراه ” ویکتور خارا ” و چندصد نفر دیگر از انقلابیون توسط مزدوران پینوشه دستگیر و به ورزشگاه سانتیاگو منتقل شده و همگی اعدام می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *