بهترین‌های هاوارد شور | بهترین‌های موسیقی ارباب حلقه‌ها و هابیت و آثار دیگر

دانلود مجموعه اختصاصی بهترین‌های هاوارد شور

پلی‌لیست اختصاصی از بهترین‌های موسیقی سری فیلم‌های ارباب حلقه‌ها و هابیت به همراه آثار منتخب از دیگر کارها در مجموعه بهترین‌های هاوارد شور

به همراه ترانه‌های ارباب حلقه‌ها و هابیت

Howard Shore Ultimate Playlist – The Lord of the Rings | The Hobbit | Other Works

دانلود تکی و یکجا + پخش آنلاین بهترین‌های ساندترک سری فیلم‌های ارباب حلقه‌ها

دانلود تکی و یکجا + پخش آنلاین بهترین‌های ساندترک سری فیلم‌های هابیت و منتخب دیگر آثار

دانلود رایگان – کیفیت 320kbps

بهترین‌های هاوارد شور | بهترین‌های موسیقی ارباب حلقه‌ها و هابیت و آثار دیگر

هاوارد لسلی شور (Howard Shore) (زادۀ ۱۸ اکتبر ۱۹۶۴) آهنگ‌ساز و رهبر ارکستر کانادایی است که به‌خاطرِ آثار موسیقی فیلم‌اش به خصوص موسیقی سه‌گانۀ ارباب حلقه‌ها شناخته می‌شود. شور موسیقی بیش از ۹۰ فیلم سینمایی را ساخته که برجسته‌ترین آن‌ها موسیقی سری فیلم‌های ارباب حلقه‌ها و هابیت می‌باشد که موسیقی متن ارباب حلقه‌ها در زمرۀ برترین آثار موسیقی موسیقی تاریخ سینما قرار دارند. هاوارد شور برای موسیقی ارباب حلقه‌ها موفق به کسب ۳ جایزۀ آکادمی اسکار شد که یکی از آن‌ها را برای بهترین ترانۀ سال برای ترانۀ Into the West از فیلم ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه بود که به طور مشترک با آنی لنکس خوانندۀ گروه دونفرهٔ یوریتمیکس و فرن والش ترانه‌سرای و تهیه‌کنندۀ این آهنگ دریافت کرد و دو جایزۀ دیگر نیز برای بهترین موسیقی متن بودند. او همچنین همکاری نزدیکی با کارگردان دیوید کراننبرگ دارد و از سال ۱۹۷۹ آهنگ‌سازی همۀ فیلم‌های این کارگردان به جز یک فیلم را برعهده داشته است.

هاوارد شور
ارباب حلقه‌ها به احتمال زیاد بهترین سه‌گانۀ تاریخ سینما است و القابی نظیر ارباب فیلم‌ها را به دوش می‌کشد و برای چنین تمجیدی نیاز است که همه چیز در کمال باشد. در کمال بودن موسیقی چنین سه‌گانۀ بزرگی به هیچ عنوان آسان نبود ولی هاوارد شور این کار را انجام داد و نشان داد که برای این کار زاده شده است.

هاوارد شور در تورنتو، انتاریو، کانادا متولد شد. او یک یهودی است. شور آموزش موسیقی را از سن ۸ تا ۹ سالگی آغاز کرد. او نواختن سازهای بسیاری را یاد گرفت و در سن ۱۳ یا ۱۴ سالگی نواختن در گروه‌های موسیقی را آغاز کرد. زمانی که ۱۳ ساله بود در کمپ تابستانی با لورن مایکلز، تهیه‌کنندۀ تلویزیون، نویسنده، بازیگر و کمدین کانادایی-آمریکایی که دو سال از او بزرگ‌تر بود آشنا شد، آن‌ها با یکدیگر بسیار صمیمی شدند و این رابطۀ دوستانه در آینده بر مسیر شغلی حرفه‌ای هاوارد شور بسیار تأثیر گذاشت. در سن ۱۷ سالگی تصمیم گرفت برای ادامۀ مسیر زندگی خود به صورت حرفه‌ای موسیقی را دنبال کند. او پس از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان فارست هیل به تحصیل موسیقی در کالج موسیقی بِرکلی در بوستون پرداخت.

هاوارد شور و لورن مایکلز در جوانی
دوستی صمیمانه هاوارد شور با لورن مایکلز بر مسیر حرفه‌ای شور بسیار تأثیرگذار بود و البته شور هم نقش بسیار مهمی در پا گرفتن شوی محبوب Saturday Night Live داشت.

او کار خود را در سال ۱۹۷۰ با کارگردانی موسیقی یک برنامۀ تلویزیونی متعلق به لورن مایکلز و هارت پومرنتز به نام The Hart & Lorne Terrific Hour آغاز کرد. در سال ۱۹۷۴ ساخت موسیقی شوی شعبده‌باز کانادایی، داگ هنینگ با نام Spellbound را عهده‌دار بود. دقیقاً در نیمه دوم دهۀ هفتاد میلادی کارگردان موسیقی شوی کمدی شبکۀ NBC با عنوان پخش زنده شنبه شب (SNL)، ساخته شده توسط لورن مایکلز بود که این شو بعدها به یکی از موفق‌ترین شوهای تلویزیونی آمریکا تبدیل شد و ساخت و پخش آن همچنان ادامه دارد و شور در راه‌اندا.

اولین کار موسیقی فیلم هاوارد شور، یک فیلم در سبک تریلر (هیجانی) با بودجۀ پایین با عنوان I Miss You, Hugs and Kisses در سال ۱۹۷۸ بود که در سال ۱۹۷۹ با اولین پروژۀ بزرگ دیوید کراننبرگ به نام The Brood ادامه پیدا کرد. او در ادامه همۀ فیلم‌های کراننبرگ به جز The Dead Zone محصول ۱۹۸۳ که ساخت موسیقی متن آن بر عهدۀ مایکل کامن بود را آهنگ‌سازی کرد. اولین موسیقی فیلم هاوارد شور که کرانبرگ آن را کارگردانی نکرده بود، فیلم After Hours محصول ۱۹۸۵ به کارگردانی مارتین اسکورسیزی بود. در سال ۱۹۹۱، او موسیقی فیلم بسیار مورد توجه سکوت بره‌ها (The Silence of the Lambs) با نقش‌آفرینی جودی فاستر و آنتونی هاپکینز و کارگردانی جاناتان دمی را ساخت که این فیلم سومین و تاکنون آخرین فیلمی بوده که پنج جایزۀ اصلی اسکار (بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر زن) را برنده می‌شود و هاوارد شور تنها آهنگ‌سازیست که موسیقیِ فیلمی با پنج جایزۀ اصلی اسکار را ساخته است.

هاوارد شور و دو جایزۀ اسکارش برای فیلم ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه
موسیقی فوق‌العاده ارباب حلقه‌ها هاوارد شور را به قلۀ موسیقی فیلم برد و برای او ۳ جایزۀ اسکار، ۳ جایزۀ گلدن گلوب و ۴ جایزۀ گرمی به ارمغان آورد.

هاوارد شور مجموعاً آهنگ‌سازی بیش از ۹۰ فیلم را در طول بیش از ۵ دهه فعالیت حرفه‌ای خود انجام داده‌است. او همچنین آهنگ‌سازی ۱۰ نمایش و سریال تلویزیونی و ۲ بازی ویدئویی را عهده‌دار بوده است. هاوارد شور چهار بار نامزد جایزۀ اسکار شده که ۳ بار موفق شده این جایزه را از آن خود کند که دو تای آن جایزۀ بهترین موسیقی فیلم سال را برای فیلم‌های ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه و ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه بود و یک جایزۀ بهترین ترانۀ سال را برای آهنگ “Into the West” یا به سوی غرب برای فیلم ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه دریافت کرد. او با موسیقی متن فیلم Hugo برای چهارمین بار نامزد جایزۀ اسکار شد. شور همچنین ۶ بار نامزد جایزۀ گلدن گلوب شده است و سه جایزۀ پی‌در‌پی گلدن گلوبِ بهترین موسیقی فیلم و بهترین ترانه را برای موسیقی فیلم ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه، ترانۀ به سوی غرب از همین فیلم و موسیقی فیلم The Avaitor در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ دریافت کرد. او پس از آلن منکن دومین آهنگ‌سازیست که توانسته دو جایزۀ گلدن گلوب بهترین موسیقی فیلم را پشت‌سر‌هم ببرد. هاوارد شور همچنین ۳ جایزۀ پی‌در‌پی گِرَمی را برای موسیقی سه‌گانۀ ارباب حلقه‌ها از آن خود کرد و در سال ۲۰۰۳ برای ترانۀ “به سوی غرب” یک جایزۀ گرمی دیگر را دریافت کرد. او ۵ بار نامزد جایزۀ بفتا شده امّا هیچ‌گاه موفق به کسب این جایزه نشده است. در ژوئن سال ۲۰۰۷ هاوارد شور مدرک دکتری افتخاری دانشگاه نیویورک را در تورنتو دریافت کرد.

شور با الیزابت کاتنویر، یک نویسنده، تهیه‌کننده و مستندساز ازدواج کرده است و دختری به نام می دارد. او عموی رایان شور‌ آهنگ‌ساز موسیقی فیلم است. هاوارد شور از سال ۲۰۰۴ در تاکسیدو پارکِ نیویورک زندگی می‌کند.

فرودو بگینز در آغوش گاندالف
داستان ارباب حلقه‌ها و هابیت‌ها داستان عجیبیست، آدم دل‌تنگ آدم‌هایی می‌شود که اصلاً تا حالا از نزدیک آن‌ها را ملاقات نکرده است و دل‌تنگ جاهایی می‌شود که اصلاً تا به حال آنجا نبوده است.

ارباب حلقه‌ها به احتمال زیاد بهترین سه‌گانۀ تاریخ سینما است و القابی نظیر ارباب فیلم‌ها را به دوش می‌کشد و برای چنین تمجیدی نیاز است که همه چیز در کمال باشد. در کمال بودن موسیقی چنین سه‌گانۀ بزرگی به هیچ عنوان آسان نبود ولی هاوارد شور این کار را انجام داد و نشان داد که برای این کار زاده شده است. داستان ارباب حلقه‌ها و هابیت‌ها داستان عجیبیست، آدم دل‌تنگ آدم‌هایی می‌شود که اصلاً تا حالا از نزدیک آن‌ها را ملاقات نکرده است، دل‌تنگ جاهایی می‌شود که اصلاً تا به حال آنجا نبوده است اما برای همیشه به مانند یک خاطرۀ اسرارآمیر در ذهن‌مان هستند و هر از گاهی دوست داریم بهشان سری بزنیم. بخش بزرگی از همۀ این زیبایی و شگفتی را مدیون استادی به نام هاوارد شور هستیم، موسیقی‌هایی که فراموش‌نشدنی هستند و با جادوی آن‌ها می‌توانیم در چشم‌برهم‌زدن به سرزمین میانه سفر کنیم، اصلاً مگر می‌شود تم زیبای شایر را بشنویم و به سرآغاز داستان بزرگ‌مان پرتاب نشویم؟ در جنگلی سرسبز و چشم‌نواز زیر تنۀ درختی لم داده‌ایم و ناگهان صدای آواز خواندن و ارابه‌ای از جاده می‌آید! بله او خودش است، جادوگری که هیچ‌وقت دیر نمی‌کند. از شایر با تمامی زیبایی‌هایش عبور می‌کنید و در روستا کودکانی که منتظر یک جادوگر پیر دوست‌داشتنی و آتش‌بازی همیشگی‌اش هستند ولی ای کاش همۀ ماجرا همین بود…

مجموعه ویژه بهترین موسیقی‌های سری فیلم‌های ارباب حلقه‌ها (The Lord of the Rings)

زمانی که شروع آماده‌سازی بهترین‌های هاوارد شور کردم اصلاً فکر نمی‌کردم که این کار اینقدر دشوار و سخت باشد. درستش این بود نسخۀ کامل موسیقی سه‌گانه‌های ارباب‌ حلقه‌ها و هابیت را با شما به اشتراک بگذارم و البته پیشنهاد می‌کنم این شش آلبوم و به‌خصوص سه آلبوم کامل ارباب حلقه‌ها را داشته باشید و مثل یک داستان صوتی گوش کنید چون به طور کامل روایت‌گر داستان یاران حلقه خواهد بود و در آن‌ها همه‌چیز در اوج اعلا قرار دارد و بی‌دلیل نیست بسیاری موسیقی ارباب حلقه‌ها را بهترین موسیقی متن تاریخ می‌دانند. ناچاراً تصمیم گرفتم بعضی قطعات از موسیقی متن سه‌گانه ارباب حلقه‌ها را در کنار بگذارم و کلاً از موسیقی سه‌گانه‌های ارباب حلقه‌ها و هابیت حدوداً ۷۰ قطعه را انتخاب کنم، سعی شده تمامی آهنگ‌های مشهور و برتر موسیقی این فیلم‌ها انتخاب شوند، علاوه بر این چند ملودی زیبا و آشنای موسیقی این مجموعه فیلم‌ها که در بسیاری از قطعات موسیقی این سری شنیده می‌شوند هم به شکل پررنگی در مجموعه موجود باشند. به جز این‌ها، ترانه‌های مشهور، زیبا و جایزه‌بُردۀ این دو سه‌گانه چه آن‌هایی که هاوارد شور در ساخت آن‌ها دست داشته و چه آن‌هایی که نداشته هم در مجموعه موجودند تا به نحوی علاوه بر بهترین‌های هاوارد شور، بهترین‌های موسیقی ارباب حلقه‌ها و هابیت را یکجا داشته باشیم. با اینکه کارنامۀ هاوارد شور به طور کامل تحت تأثیر موسیقی ارباب حلقه‌ها و هابیت قرار دارد به دیگر آثار مشهور او هم سری زدیم و فراموش نکردیم که هاوارد شور علاقۀ خاصی به سایکو دارد و در ساختن تم‌های هیجانی هم بسیار خبره است. راستی در موزیک گیک سه اثر برتر هاوارد شور که در مجموعۀ بهترین‌های هاوارد شور هم وجود دارند را به طور کامل در موزیک گیک معرفی کردیم که ترک‌های Dreaming of Bag End و Billy’s Theme و Concerning Hobbits هستند که امیدوارم از خواندن آن مطالب هم لذت ببرید.

در پایان حمایت از سایت خودتان موزیک گیک را فراموش نکنید و به یاد داشته باشید که دیدگاه‌ها و همراهی شما موجب دلگرمی و انرژی‌بخش بنده است.

عنوان آلبوم: مجموعه بهترین‌های هاوارد شور (ارباب حلقه‌ها و هابیت و دیگر آثار)
هنرمند: هاوارد شور (Howard Shore)
ژانر: موسیقی فیلم
کیفیت: 320kbps

مجموعه بهترین آثار موسیقی سری فیلم ارباب حلقه‌ها از هاوارد شور + ترانه‌ها

The Best of Howard Shore (The Lord of the Rings) | 04:24:07 | musicgeek.ir
A Knife in the Dark (03:34)
A Storm Is Coming (02:52)
Amon Hen (05:02)
Anduril (02:35)
At the Sign of the Prancing Pony (03:14)
Bag End (04:35)
Concerning Hobbits (02:55)
Days of the Ring (feat. Annie Lennox Performing “Into the West”) (11:09)
Edoras (04:34)
Evenstar (03:15)
Farewell to Lorien (04:36)
Flight to the Ford (04:15)
Forth Eorlingas (03:15)
Foundations of Stone (03:52)
Gollum (02:26)
Helm’s Deep (03:53)
Hope and Memory (01:45)
Isengard Unleashed (05:01)
Khazad-dûm (08:00)
Lothlorien (feat. “Lament for Gandalf”) (04:33)
Many Meetings (03:05)
Minas Tirith (feat. Ben Del Maestro) (03:37)
Prologue: One Ring to Rule Them All (07:16)
Roots and Beginnings (06:31)
Samwise the Brave (03:46)
The Battle of the Pelennor Fields (04:10)
The Breaking of the Fellowship (feat. “In Dreams”) (07:20)
The Bridge of Khazad Dum (05:57)
The Council of Elrond Assembles / “Aníron” (feat. Enya) (04:01)
The Departure of Boromir (05:29)
The Fellowship Reunited (feat. Sir James Galway, Viggo Mortensen and Renée Fleming) (12:18)
The Great River (02:42)
The Grey Havens (feat. Sir James Galway) (05:59)
The Journey to the Grey Havens (feat. Sir James Galway) (07:34)
The King of the Golden Hall (03:49)
The Lighting of the Beacons (09:03)
The Prophecy (03:55)
The Ride of the Rohirrim (02:08)
The Riders of Rohan (04:05)
The Ring Goes South (02:03)
The Road Goes Ever On…, Pt. 1 (05:58)
The Road Goes Ever On…, Pt. 2 / “In Dreams” (feat. Edward Ross) (03:41)
The Sacrifice of Faramir (feat. Billy Boyd Performing “The Edge of Night”) (04:08)
The Shire (02:29)
The Steward of Gondor (feat. Billy Boyd) (03:53)
The Tales That Really Matter (12:01)
The Three Hunters (06:12)
The Treason of Isengard (04:00)
The Uruk-hai (02:58)
The White Tree (03:25)
Théoden King / “The Funeral of Théodred” (feat. Miranda Otto) (06:12)
Twilight and Shadow (feat. Renee Fleming) (03:30)
Annie Lennox – Into the West (05:47)
Emilíana Torrini – Gollum’s Song (05:51)
Enya – May It Be (03:32)

دانلود مجموعه اول


مجموعه بهترین‌های هاوارد شور (هابیت و دیگر آثار)

The Best of Howard Shore (The Hobbit and Other Works) | 02:47:07 | musicgeek.ir
A Very Respectable Hobbit (Bonus Track) (01:22)
As Easy As Breathing (03:21)
Axe or Sword? (05:59)
Becky (03:05)
Beyond the Forest (05:27)
Billy’s Theme (feat. Sharon Isbin) (06:58)
Bye Bye (02:24)
Compromise / Bella’s Theme (02:44)
Cops or Criminals (feat. G.E. Smith & Larry Saltzman) (02:01)
Courage and Wisdom (05:10)
Crash (03:36)
Dead Ringers – Finale (03:16)
Dead Ringers – Main Title (02:16)
Dreaming of Bag End (01:49)
Eastern Promises (05:04)
Ed Wood (Video) (03:23)
Feast of Starlight (02:48)
Goodbye and End Titles (08:00)
Icarus (03:58)
Investigative Journalism (02:10)
Ironfoot (Extended Version) (06:11)
Jacob Black (02:13)
Main Title (Doubt) (02:11)
Main Title (05:09)
Mrs. Doubtfire (03:00)
My Dear Frodo (08:02)
Main Title (02:46)
Old Friends (Extended Version) (04:59)
Opening (02:52)
Over Hill (03:44)
Reflection (05:57)
Senior Associate Andrew Beckett (01:30)
Sons of Durin (04:24)
Spotlight (01:03)
Tatiana (05:11)
The Directories (02:40)
The Edge of the Wild (Bonus Track) (03:34)
The Song of Names for Violin and Orchestra (03:01)
The Staircase (02:44)
The Thief (04:20)
The World is Ahead (02:20)
Trans-Siberian Diary (02:30)
Wilderland (04:56)
Richard Armitage, The Dwarf Cast – Misty Mountains (01:39)
Ed Sheeran – I See Fire (05:00)

دانلود مجموعه دوم

کانال تلگرام موزیک گیک

کلبه‌ای مشرف به اقیانوس بی‌کران موسیقی
آرامش شبانه

بیشتر بشنوید

13 پاسخ

  1. یعنی میتونم بگم با این موسیقی های خاص میشه یه عمر با لذت زندکی کرد…. خدا عمرت بده که روحم جلا پیداکرد و دوباره زنده شدم

  2. سلام ممنون از سایت خوبتون سایت شما درجه یکه و موسیقی ها فوق العاده سپاسگزارم.

    1. ایدۀ خوبی هستش چشم بررسی می‌کنم اگر ممکن بود پست بعدی سایت باشن.

  3. سلام وقت به خیر
    هاوارد شور خیلی آهنگساز بزرگیه و من خیلی بهش علاقه دارم.
    نمیتونیم تاثیر اون رو در فیلم “سکوت بره ها” نادیده بگیریم.اگه این موسیقی نبود هرگز نمی شد وضعیت ترس ها و دغدغه های کلاریس استرلینگ رو فهمید.یا افکار هانیبال لکتر هرگز وحشیانه بروز نمی کردن.
    آقای شور در فیلم “رفتگان” هم از گیتار کلاسیک استفاده کرد که خیلی تاثیر گذار بود و این نوع موسیقی فیلم کمتر وجود داره.
    من از افسانه ها یا حماسه ها خیلی خوشم نمیاد ولی قطعا موسیقی در تاثیرگذاری این گونه فیلم ها خیلی مفیده و هابیت و ارباب حلقه با موسیقی هاوارد شور بهتر جلوه کردن.
    ازتون ممنونم که این مجموعه رو گردآوری کردین♡♡♡

    1. سپاس علیرضا عزیز بابت دیدگاه خوب شما
      هاوارد شور در آثار تریلر هم بسیار خوب کار می‌کنه و تقریباً سبک موردعلاقه‌‌اش است.

  4. فوق العاده ، هاوارد با اختلاف خاص ترین موزیسین معاصر هست و ارباب حلقه ها از لحاظ انسجام کلی اثر شاید بشه گفت بهترین موسیقی متن تاریخ سینماست ، حدود ۱۲ ساعت موسیقی ارزشمند ، فاخر و اصیل ، براستی که لقب بتهوون زمان برازنده این موزیسین معاصر هست .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *